Sałatka z ryżem

Siema, witam w mojej kuchni ^.^
Dzisiaj notatka po kilkudniowej przerwie. Ale za to jaka notatka!
Ostatnio na facebook'u obiecałam rzucić kilka przepisów. Oto jeden z nich, który choć znam go od ładnych paru lat jet dla mnie niejako odkryciem, bo wcześniej nie jadłam tej sałatki bo papryki nie lubię, a i za kukurydzą też specjalnie nie szaleję.

Sałatka z ryżem i wędzonym kurczakiem

Składniki:

  • 2 torebki ryżu paraboloid
  • Połówka wędzonego kurczaka
  • 2 małe lub jeden większy słoik korniszonów
  • Puszka kukurydzy
  • Pół niedużego słoika papryki konserwowej (no chyba, że ktoś lubi więcej)
  • 3-5 łyżek majonezu (ja używam rzymskiego od Fruktusa)
  • opcjonalnie sól i pieprz (choć ja soli użyłam tylko do gotowania ryżu)
Przygotowanie:

  1. Ryż ugotuj w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu i ostudź 
  2. Kurczaka, obierz ze skóry, która jest dość twarda i tłusta, i tłuszczu. oddziel mięso od kości i pokrój je w niezbyt grubą kostkę, choć nie staraj się kroić zbyt drobno bo otrzymasz pastę z kurczaka
  3. W dość drobną kostkę pokrój ogórki i paprykę
  4. Odsącz kukurydzę z zalewy.
  5. Wszystkie składniki wsyp do miski i przemieszaj. Potem dodaj majonez. powinno być go tyle aby oblepiał wszystkie składniki, jednak gdy będzie go zbyt dużo to zdominuje smak potrawy.
  6. Ewentualnie jeśli nie odpowiada Ci smak sałatki, który bez przypraw jest bardzo delikatny i łagodny dopraw do smaku.
  7. Jeśli szykujesz ją dla gości to przełóż w ładną miskę, wierzch posmaruj majonezem żeby ładnie wyglądał.
  8. Et volia! Gotowe
 Smacznego!


Ja w tej sałatce lubię właśnie tą jej delikatność i mogę ją jeść nawet bez pieczywa, choć trudno zaprzeczyć, że jest dość kaloryczna, ale czasami warto się skusić ;)

Małgosia.

Do wyjazdu zostało: 16 DNI!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bawię się świetnie...

Niby-nóżka niby-mózg

W kartonie